İAP:Arabesk sonsuz bir derya
Sizi biraz tanıyalım bize biraz kendinizden bahsedermisiniz Müzik Dünyasına nasıl
girdiniz Çevrenizden tepkiler size nasıl oldu ?
Istanbul Arabesque Project’in mazisi on yılık bir süreye dayanıyor. Bu süreye 5 albüm ve 4
single sığdırdık. Bu süreçten önce hepimiz müzik
dünyasının içindeydik. Çeşitli sanatçılara, gruplara eşlik ediyor veya akademik olarak müzik
yaşantımızı sürdürüyorduk ancak arabesk hepimizin içinde bir tutkuydu.
10 yıl önce Barbaros Akbulut içindeki arabesk aşkını dışarı vurmak istediğinde bir çok
insanla iletişim kurmuş, projesini anlatmış ve kendisine inanan insanlarla bu oluşumu
başlatmış. Ve on yıllık süreçteki değişimlerle birlikte grup şimdiki haline kavuşmuş oldu.
İlk zamanlarda her şey elbette ki daha zordu. Arabesk sonsuz bir derya ve dolayısıyla da
sömürüye açık bir müzik türü. Ama biz bunu sömürmek ya da buradan beslenmek değil;
arabesk müziğin doğasını korumak ve buna hizmet etmek istedik. Ve yaptığımız işe karşı olan
samimiyetimiz, saygımız ve en önemlisi aşkımız güzel tepkileri de beraberinde getirdi.
Son Çalışmanızdan bize bahsedermisiniz ?
Son albümümüz birbirinden değerli ve Müslüm Gürses’in sesiyle ölümsüzleşen on adet
Burhan Bayar ve Şakir Askan şarkısından oluşuyor.. Bu albüm yıllardır hayalini kurduğumuz
bir projeydi ve ağabeylerimizin desteğiyle hayata geçmiş oldu. Gerek müzikalitesi gerekse
sevgili Barış Büyük!ün
mix ve mastiringiyle birlikte albümün ulaştığı sound bizim için son derece tatmin edici oldu.
Çıkış şarkısı Sende Kalmış, Gel Bahtımın Kar Beyazı ve Seni Kalbime Gömdüm ile birlikte
şu ana kadar üç şarkıda kliplenmiş oldu ve devamının geleceğini umuyoruz.
Leyla Gencer Yıllar sonra aynaya baktığında kendini tanıyabilmelisin diyor. Siz
aynaya baktığınızda ne hissediyorsunuz?
Zaman çok değerli ve kontrolsüzce akıp gidiyor. Akan zamanda hem kendin için hem
yaşadığımız Dünya için ne yaptığın büyük önem kazanıyor.
Aynaya baktığımızda gördüğümüz yüzle gurur duyabilmek için ne olduğumuzu, nereden
geldiğimizi unutmamak ve samimiyetle üretmek gerekiyor.
Hiçbir zaman göründüğümüzden farklı insanlar olmadık ve aynalarla barışırız.
Son dönemde Evde Kal konserleri çok trend siz ne dusunuyorsunuz bu konserler
hakkında sizde yapmayı planlıyormusunuz?
İnsan sosyal bir varlık. Hele ki son yıllarda sosyal olanakların artık daha hızlı çeşitlenmesi ve
ulaşımının her geçen gün biraz daha kolaylaşmasıyla sosyal aktiviteler insanlar için bir lüks
değil ihtiyaç halini aldı. İnsanlar hiç olmadığı kadar dışa dönük ve evde kalmak artık daha
zor. Bunu kolaylaştıracak, insanlara umut olabilecek, bu süreci değerli kılabilecek her türlü
aktiviteyi destekliyoruz. Ancak bu etkinliklerin ticari birer oluşum halini alıp kapital sisteme
hizmet eden yeni bir kol oluşturmasını çok içimize sindiremiyoruz açıkçası.
Son dönemde çok sık sorduğum bir soru. Pop müzik nereye gidiyor?
Pop müzik adı üstünde popüler müzik. Buradaki sorun herşeyin çok büyük bir hızla popüler
olamsı ve yine aynı hızla baş aşağı gitmesi. İnsanların artık bir şeyi sindirmeye, anlamaya
ihtiyaçları ve zamanları yok. Çünkü tüketilmeyi bekleyen o kadar fazla şey var ki. Müzik
dinleme olanakları son yıllarda stream servisleriyle birlikte fazlasıyla arttı bu da beraberinde
müzik dinleme alışkanlıklarımızı da değiştirdi. İşin üretim kısmı da aynı şekilde teknolojiyle
birlikte çok basitleşti. Şimdi bu sindirimi kolay ve anlaşılmaya gerek duymayan şarkılar
haliyle fazlasıyla hızlı sunulabiliyor. Bir nevi arz talep meselesi. Hal böyle olunca 90”lı
yıllarda duyduğumuz ve hep “samimi”, “sıcak” diye nitelendirdiğimiz ve türk pop müziğine
en güzel çağlarını yaşatan eserlere daha sıkı sarılıyoruz.
Korona Virüs ülkemizde salgın hastalık olarak yaygınlaşmaya başladı ne gibi
önlemleriniz var?
Korana virüs sadece ülkemizde değil bütün Dünya”da varlığını ve yayılımını olağanca hızıyla
sürdürüyor. Bizler üzerimize düşen her önlemi uyguluyor, yapılan evde kal çağrılarına
mümkün olduğunca riayet ediyoruz.
Korona Virüs salgını karantina döneminde en çok neleri yapmayı özlediniz?
Hep bir ağızdan şarkılar söylemeyi özledik. Sahnede olmayı ve seyirciyle paylaştığımız bu
enerjiyi özledik.. Ama sorun değil sağlıkla bugünlere tekrar kavuşmayı bekliyoruz.
Adını bile bilmedigimiz isimlerin Youtube’de izlenme oranları milyonları buluyor ve bir
süre
sonra ortalıktan kayboluyor bu isimler sizce bunun sebebi nedir ?
Aslında yukarda bahsettiğimiz hızlı üretim/tüketim savaşının bariz sonuçlarını en iyi şekilde
gösteren mecra YouTube. Artık üretmek kolay, insanlara ulaşmakta kolay ama işte orada
kalıcı olmak her geçen gün biraz daha zor. Çok fazla uyaran var çevremizde. Mesela
Youtube’da birisi sizin klibinizi izlerken yanda sayısız klip “Beni de izler misin?” diye
gözünün içine bakıyor. Ve daha o şarkıyı dinleyip içine girememişken kendinizi bambaşka bir
videoyu izlerken bulabiliyorsunuz. Bu şartlarda nitelikli üretim yapmayan, yapamayan herkes
aynı hazin sonu yaşıyor olacaktır. Üzücü ama gerçek.
Dinleyicileri ile Konserlerde Uçsuz Bucaksız aralarına barikat koyduran sanatçılar
hakkında
neler söylemek istersiniz?
Bizi o sahnelerde var eden, orada olma sebebimiz olan insanlarala aramızda bu barikatlar
hiçbir zaman olmadı ve olmayacak. Nereden geldiğimiz ve nerede olduğumuzu unutmadan
var olma çabasında olduk her zaman.
Son Dönemde popüler olan Sosyal Medya konserleri hakkında neler söylemek
istersiniz?
Insanlar birbiriyle iletişim kurduğu sürece mutlu oluyorlar, yalnız olmadıklarını hissediyorlar.
Pek çok kişinin evinde tek başına geçirdiği karantina süresinde, insanları bir parça
gündemden uzaklaştırabilir.
Sanatçılardan İdolünüz var mı ?
Bir arabesk grubu olarak bizim en büyük idolümüz kuşkusuz Müslüm Gürses. Ancak çok
geniş bir yelpazede beslendiğimiz yerli/yabancı müzisyenler mevcut elbette.
Yeni Jenerasyondan kimleri beğeniyorsunuz?
Sizinde içinde bulunduğunuz Yeni Jenerasyondan kimleri beğeniyorsunuz?
Müzik ülkemizde sizce neden magazinleştiriliyor ?
Aslında müzik magazinleştirilmiyor. Magazinel karakterler, şarkıcılar müzikle
özdeşleştiriliyor. Bu da popüler kültürün ve popüler müziğin getirilerinden. Yoksa bir
alternatif müzik grubunun, bir jazz piyanistinin ve ya türk müziğini bütün dünyada tanıtan
herhangi bir müzisyenin magazinel bir değeri yok. Kaldı ki bu insanlarında magazinle işi yok.
Müzik Ödülleri ve Müzik yarışmaları birer PR çalışması mı bu konu hakkında siz neler
düşünüyorsunuz ?
Amacı o olmasa da yolun sonunda müzisyenler için elbette pr dönüşü oluyor. Aslında eskiden
bunlar çok daha fazla kıymet görüyordu sektörde. Şimdi haber oluyor evet ama aslolan
şarkılarınızın dinleniyor ve konserlerinizin takip ediliyor oluşu.
Sosyal Aktiviteleriniz neler ?
Müzik öyle bir iş ki hem hayatınızı kazandığınız hem de en büyük sosyalleşme aracınız.
Evimizde olsakta müziğin içindeyiz. Bunun yanında koşturmacanın içinde vakit
ayırmadığımız, ayıramadığımız şeylere yöneliyoruz elbette. Daha çok okumak, daha çok
izlemek , sevdiklerimizle ve ailelerimizle daha sıkı bağlar kurmak gibi.
Sosyal Medya ile aranız nasıl?
Hepimiz sosyal medyayı aktif olarak ve faydalı şekilde kullanmaya özen gösteriyoruz. Esiri
olmadan ve uzağına düşmeden.
Bir Albüm Bir Single’ nin bedeli ne kadar yaptığınız emeklere değiyor mu?
Bazı şeylerin bedeli maddiyatla ölçülemiyor. Verdiğiniz emek ve harcadığnız zamanın maddi
hiçbir karşılığı yok zaten. İlk olarak emeğinizin meyvesini elinize aldığınızda yaşadığınız
tatmin ve sonrasında sunduğunuz şeyin beklediğiniz takdiri kazanması en değerli karşılık
oluyor.